Liikunnanohjaus

Barre

Barre on tehokas koko kehon treeni, joka tehdään balettitankoa eli barrea apuna käyttäen. Barren juuret ovat klassisen baletin tankoharjoittelussa sekä Lotte Berkin metodissa, joka yhdistää kuntoutusta ja baletin tekniikkatreeniä. Erityisesti pakarat, reidet ja keskivartalo pääsevät töihin barre-tunnilla.

 

Isometrinen lihastyö, jota barre-tunnilla tehdään paljon, sytyttää syvät ryhtiä kohottavat tukilihakset ja kehittää lihasten kestävyysvoimaa. Tällöin keho tiivistyy ja lihakset kehittyvät kauniin muotoisiksi, ryhti kohenee ja kauniit, ergonomiset liikkeet seuraavat tunnilta myös arkeen.

 

barre.fi

  • Barre-tunti

    min. 4 hlö, max. 8 hlö

    15€/hlö

Spiraalistabilaatio

Spiraalistabilaatio, on ainutlaatuinen terapia-, kehonhallinta- ja harjoitusmenetelmä, jota tsekkiläinen tuki- ja liikuntaelimistön ongelmiin erikoistunut lääkäri Richard Smišek on kehittänyt vuodesta 1979 lähtien.

 

Metodi perustuu lihasketjujen harjoittamiseen, ryhdin parantamiseen ja kehon ydintuen vahvistamiseen. Sen päätavoitteita ovat mm. lihastasapainon palauttaminen ja kehon optimaalinen käyttö niin jokapäiväisessä kävelyssä ja liikkumisessa kuin erilaisissa urheilusuorituksissa.

 

Spiral Stabilization -metodi perustuu tietoon eri lihasketjujen muodostamien anatomisten yhteyksien toiminnasta. Lihasketjut jaetaan spiraali- ja vertikaaliketjuihin, joita on tähän mennessä kartoitettu yli 50. Ketjujen välisen tasapainoisen toiminnan palauttaminen korostuu kaikissa harjoituksissa.

 

spiraalistabilaatio.fi

  • Spiraalistabilaatio

    min. 3 hlö, max. 6 hlö

    20€/hlö

Lantionpohjan lihasten harjoittelu

Lantionpohjan harjoitteita voi tehdä omana harjoituksena, mutta sen voi yhdistää myös esimerkiksi barre-tunnin teemaksi.

  • Lantiopohjan harjoittelu 30 min

    45€

Tulossa!

Uusia palveluita tulossa lähiaikoina, pysy kuulolla!

 

Päivitetty 24.2.2022